Centrum handlowe zapłaci odszkodowanie z powodu czarnej skrzyni
Podmiot nastawiony na osiąganie zysków powinien dbać o zachowanie odpowiedniego stanu technicznego administrowanego sklepu w każdym miejscu i o każdym czasie tak, aby zapewnić bezpieczeństwo jego użytkownikom.
Do takiego wniosku doszedł Sąd Okręgowy w Łodzi, który rozpatrywał sprawę z powództwa klientki centrum handlowego, która na jego terenie doznała poważnego złamania ręki.
Najkrótszą drogą do drzwi
Sprawa dotyczyła zdarzenia z marca 2017 roku, kiedy Anita P. udała się ze swoim narzeczonym na zakupy do centrum handlowego. Jedne z drzwi wejściowych były zamknięte, dlatego udała się najkrótszą drogą do drzwi obok. Na tych drzwiach nie było oznaczenia, że są zamknięte. Po drodze znajdowała się czarna skrzynia z solą, której nie zauważyła. Kobieta nie spodziewała się, że w takim miejscu może zostać umieszczony pojemnik, o który się potknęła i upadła na prawy łokieć, uderzając o chodnik.
Świadkami wypadku byli inni klienci sklepu, którzy pytali narzeczonych, czy nie potrzebują pomocy, czy nie trzeba wezwać karetki. Kobieta krzyczała z bólu, i wspólnie z narzeczonym zdecydowała, że nie będzie czekać na karetkę. W końcu z narzeczonym pojechała do szpitala. Tam wykonano...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta